Alla inlägg under augusti 2010

Av henkos - 11 augusti 2010 20:05

Idag har jag varit och klippt mig, så nu har jag  lite kortare igen fast jag alltid säger att jag ska spara långt och när jag väl är där så nä jag ska ha kort! Men blev nöjd och det är ju det som räknas :)

Varit med en grymt grinig dam hela dagen, tror det är tänderna som spökar. så det var riktigt skönt att komma till Rikards mamma så man fick lite avlastning.

Jo Natalie bara råkade väcka Kia där vid halv tio, så synd :) jag blev glad då vi fick sällskap till mellisen :)

Snart ska jag till mamma och kolla hur det går för våran piteå resa, på fredag åker vi :D

Av henkos - 10 augusti 2010 12:28

så då var man sjukskriven från jobbet, bara vila som gäller nu så det blir bättre :)

Nu har jag iaf fått tag på alla böckerna till första delen och tänkte att eftersom att det var så många till nästa så kan jag  kolla vad dom går på iaf och det slutade på över 3000 kr, det är så dumt att dom inte skriver vilka sidor man ska läsa för kan inte ens i min vildaste fantasi tänka mig att jag ska läsa ut 10 böcker på två månader. Ringde och pratade med dom i skolan och dom sa att är inte sidorna angivna så är det hela böcker. så tydligen har jag dålig fantasi, eller? borde ju få något slags schema tycker jag och inte som tjejen sa att man ¨får veckovis på mejlen och även uppgifter som ska in dagen efter man fått mejlet. kul. Lärarna har då säkert kul åt det :) men skratta bäst som skrattar sist! jag vinner :)

nä nu vila, ni får ha de så bra till nästa gång!

Av henkos - 9 augusti 2010 18:24

hoff säger jag bara. är på jobbet nu och känner mig inte alls bra. ont i huvudet varm om kinderna trött som f a n och känns lite lätt som feber i kroppen. och jag som verkligen sett fram emot Piteå! det är bara att ta en alvedon och lägga sig och sova när man kommer hem från jobbet och bara vila! vila vila vila annars så är det fredrik som får en påse med mycket febersvettningar och kort som det står tack för sjukdomen på.



Av henkos - 9 augusti 2010 09:28

Igår gjorde jag tortano och det var så gott! Perfekt avslutning för helgen.


Tortano med mozzarella och salami

15g jäst

3 dl ljummet vatten

2 msk olja

1 msk honung

1 msk flingsalt

2,5 dl durumvete

4 dl vetemjölspecial

250 g Mozzarella

1 näve körsbärstomater

150 g pepparsalami

rosmarin


1. Smula jäst, lös upp med vatten, olja, honung och flingsalt.

2. blanda i durumvete och mjöl till det släpper kanterna.

3. Jäs 30 min under duk.

4. tryck ut degen till en rektangel ca 1 cm tjock. kavla inte för då trycks all luft ut.

5. skiva mozzarella, salami och tomater. varva över degen med rosamrin.

6. pensla yttersta kanterna med vatten och rulla ihop kanterna och forma till en krans. Om man tänker sig att kanterna ska bli som på en calzone pizza så att fyllningen inte kommer ut då den är i ugnen.

7. jäs 30 min och sätt ugnen på 250 grader.

8. ställ in i ugnen och sänk till 200 grader. grädda i 35 min.

Av henkos - 8 augusti 2010 17:07

Det var riktigt kul att få komma iväg lite. vi har grillat, druckit lite öl och varit sociala :) kan det bli bättre? Rikad hade skogs OS så han har lite ont i kroppen. han brukar undra var Natalie får sin energi ifrån men det är nog inte så svårt att räkna ut ;)

Ätit middag hos mamma och pappa jätte gott! och nu försöker jag komma in på studentportalen för att hitta när vi börjar och så men det var ju enklare sagt än gjort :(


Av henkos - 7 augusti 2010 09:30

Vilken mys kväll det blev igår, det behövdes verkligen! Måste lära mig att inte hålla på och leka husmor till tio på kvällen så man får tid med kärleken :)

Idag blir det att fara till träsket och umgås! och barnfritt blir det också, natalie ska sova natten hos sin mormor. Ska bli så kul att komma iväg och göra annat :)

Men nu ska jag lägga energi på min flisa och fara å promenera.

Hade bra alla läsare!

Av henkos - 6 augusti 2010 20:07

Vilken dag det har varit idag! det första man gjorde efter att man ätit frukost var att fara iväg och inte komma hem förän halv åtta på kvällen så då har man nog allt varit social idag :) först for jag, gumman och kia på stan. var duktig köpte bara solglasögon till Natalie för att det var otroligt varmt och ljust ute :) sen for vi till RIkards Moster och fikade. vi fick även tillbaks stolen som jag målade om och bad henne klä om och jag är så otroligt nöjd över resultatet! efter det blev det middag hos mamma, pizza riktigt gott :) Hon gjorde med köttfärs och det är de bästa :)

Snart har gumman somnat och då ska vi ta oss ett glas och bara mysa :)


  


Visst blev det fint :)



Av henkos - 5 augusti 2010 19:36

Igår fyndade vi en stor billy bokhylla från cc. det var verkligen akut för vi har typ en miljon böcker och alla dom böckerna är i klägarderoben nu så man inte ens kommer in där. så det var ju tur att de kom upp en så man slapp lägga flera tusen på det :) men nu när jag bara kollar igen så har det kommit en växasäng på cc för 500 kr som hade blivit jätte fin efter lite färg och så till pigan, jag själv behöver ju ingen växasäng då jag bara växer på bredden. Men finns inga pengar nu och det behövs inte för denna sekund så jag är duktig och låter bli och hoppas att det kommer upp en till sen när hon behöver en :)

Presentation


Har ett underbart liv med min underbara sambo och dotter.

Kommit in på en Ekonom utbildning som startar nu till hösten :)

Tycker själv att jag inte pratar allt för mycket, men en sak är då säkert att jag har mycket att berätta :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards