Alla inlägg den 20 mars 2011

Av henkos - 20 mars 2011 20:51

  

Mamma tvingas ha på sig vetekudden så du får se hur bra det blev :)

 

    

Min bror har problem med ryggen och hittar inget som riktigt hjälper mot smärtorna så nu har jag gjort en vetekudde till honom så att det förhoppningsvis lindrar lite grann iaf :)

 

Ifall du vill göra en behöver du:

  • Lakanbit eller annat tyg till innerpåse, 2 bitar som är 22*50 cm
  • Fint tyg till utsidan, 2 bitar som är 24*52 cm
  • sytråd
  • vete/ris så mycket som man tycker är lagom ca 1,5 kg
  • 2 knappar eller annan anordning
  1. Klipp ut tygbitarna, lägg de med "fina" sidan innåt och nåla alla sidor utom en så det blir som en påse.
  2. Sy ihop och nu ska du ha två påsar, okej kompis ;) (ursäkta bb började precis fast jag inte ser så hör jag)
  3. Vänd så den fina sidan kommer ut och få ut hörnen.
  4. Fyll den inrepåsen med vete eller ris och sy den sista sidan.
  5. Den yttre påsen ska inte sys ihop då du ska kunna ta ut den inrepåsen för att värma eller kunna tvätta den yttre kudden om den råkar bli skitig. Däremot sys kanterna så dom blir fina, vik in lite och sy och sen får man göra knapphål för att kunna stänga eller något annat som man tycker passar bra :)
  6. Stoppa in inrepåsen, knäpp knappen, klart!
  7. Värm ca 2 minuter, känn efter eller så kan man stoppa in i frysen om man tycker det är bättre när den är kall.

 

Trevlig kväll! <3



Av henkos - 20 mars 2011 20:41

    

      


Vi åkte till träsket igår och trots att någon från skvallercentralen (säger inte vem men hostsvärfarhost hehehe) sagt att det kommer vara dåligt väder så hade vi som bäst + 3,4 grader :) Vi har myst på riktigt ordentligt och kan säga att man verkligen har saknat det, först nu inser man hur mycket man lagt sin lilla familj åt sidan :( Men det ska det bli ändringar på :) Våran mys helg bestod av grill, snökakor, god mat och trevligt besök av rikards kusin stefan och lilla ellen. det var så kul att se hur glad natalie blev när hon fick en lekkompis fast det bara var för en liten stund :) De små liven behöver verkligen det sociala lika mycket som vi stora.


Hur har din helg varit? passa på och mys dom sista timmarna av denna dag och krama om den du älskar, ska jag göra :)

Presentation


Har ett underbart liv med min underbara sambo och dotter.

Kommit in på en Ekonom utbildning som startar nu till hösten :)

Tycker själv att jag inte pratar allt för mycket, men en sak är då säkert att jag har mycket att berätta :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards