Alla inlägg under februari 2011

Av henkos - 16 februari 2011 20:19

  


Tack för att du finns och gör livet underbart!

Av henkos - 16 februari 2011 09:06

Det är så att till hösten kommer det att börja en ekonomiutbildning på distans genom luleå. Ekonomiskt hade det blivit tyngre, då man måste åka dit ibland. Det hade även blivit så att jag får börja om från början, vilket innebär att jag blir färdig ett år senare, dock finns det något positivt med det och det är nämligen att jag får börja om och lära mig på ett bättre sätt än jag haft möjlighet till då Natalie är sjuk så mycket och förhoppningsvis så har det lugnat ner sig då hon gått på dagis ett år redan och alla säger att dom är mycket mindre sjuk då. Det som blivit av natalies sjukdagar är att jag har två omtentor och en komplettering efter mig och det är sjukt tungt. Okej nu har ju även flytten en bidragande orsak också. Men sen så är det ju även min tickande lilla vela ha ett till barn klocka som stör mig, är jag beredd att vänta ännu längre? Kommer Natalie uppskatta sitt syskon lika mycket som hon hade gjort om snutten kommit tidigare? För jag vet iaf att från min och Rikards sida så hade snutten får lika mycket kärlek när den än väljer att komma. Sen är jag även orolig för om jag ens hade kommit in för att jag redan i grunden har dåliga betyg, inte för att jag inte kan något för det vet jag att jag kan utan för att energin fanns inte där just då.


Men vad tycker du? kan du hjälpa mig att se något som jag inte ser?


Hoppas du kommer ha en bra dag <3

Av henkos - 15 februari 2011 16:51

Ahhhhh här för ungefär två sekunder sen så kände jag att allt är fan över nu, det går inte jag pallar inte. Tur att det tar ett tag för seg datorn att starta så man hant fundera lite och lugna ner sig. Rikard har magsjuka nu ligger i sovrummet, Natalie mammig och hemma från dagis förkylning och jag mår lätt illa. tydligen inte magsjuka för då borde den ha börjat. Men iaf på fredag så har jag examinations uppgift som ska in och kommer jag fixa det? Nej för jag är hemma med Natalie. Det jag fick panik över var att jag hinner inte med jag får kompletteringar efter kompletteringar för att jag är hemma med henne varannan vecka och får om jag har tur tre timmars någorlunda bra plugg om dagen och nu denna vecka får jag plugga när natalie ska sova om hon väljer att sova vill säga.

Men vet ni vad? kommer fan gå det där programmet tills dom sparkar ut mig med huvudet före! är jag korkad eller vad vet jag inte?! Men det känns som att det här är min enda chans till en utbildning inom något jag vill arbeta med. Snälla pappa klappa mig på huvudet och säg att allt kommer bli bra <3

Av henkos - 14 februari 2011 18:29

Hej min vän och hoppas du haft en bra alla hjärtans dag :) Vi har inte gjort något speciellt idag, trodde jag åkt på magsjuka men tydligen inte så om jag ska hålla det jag lovade med mitt förra inlägg så är jag tydligen kristen nu. Men det var ändå en trevlig avslutning på dagen för våran del :)



Det blev första gången för Natalie och hon tyckte det var kul i ungefär fem minuter, sen ville hon blanda vatten och mjöl istället :)



Natalie har missat hela grejen med trolldeg och ville smaka och tyckte faktiskt det var gott, trodde jag inte med tanke på att det är sjukt mycket salt i det :)


   


Pappa Rikard hade inte heller koll på läget och kastade degen på bordet istället :)



Konstnären i Rikard tog över och en pingu kom till, självklart måste ju Natalie ge en kram och en puss <3



Det här är Natalies lilla fot som nu är i ugnen och ska torkas och sparas, ett litet minne :)


Trolldeg

1 dl Vatten

2 dl Mjöl

1 dl Salt

1 msk Olja

ev karamellfärg


Blanda ihop allt till en deg, gör inte misstaget som Rikard gjorde och smaka på degen. Om du vill spara det du skapat så stoppa på ugnen på 100 grader och sen äggklockan på en timme så det inte blir pepparkakor av dom, är nog lätt att glömma bort :)     När du har tagit ut dom så låter du dom vara till dagen efter så dom får torka. lätt lätt och kul för dom små, i fem minuter :)      

Av henkos - 14 februari 2011 15:25

Snälla gud om du hör mig nu så lovar jag dig att jag ska börja tro på dig bara jag slipper magsjukan!!!!

Hur kommer det sig att man svär åt sig själv för att man inte har gjort något för att försöka att inte få magsjuka innan det är försent? yes ni hörde rätt, Jag har förmodligen gått och fått magsjuka :( det är värre än att gå och vara förkyld i flera månader.

Yvette gav mig ett tips när alla började få magsjuka, man kan äta vitpeppar för att slippa magsjukan, har ni hört det? Funkar det för er? Nästa gång då lovar jag mig själv att direkt jag hör att magsjukan är igång så ska jag trycka i mig en massa vitpeppar.

Av henkos - 12 februari 2011 21:29


Lite öl och cider :) och så spelar man samtidigt som slutar med detta :) lite kul måste man ha ibland, men madde blev jätte snygg efter detta :)  

Av henkos - 11 februari 2011 21:03


Allt börjar alltid normalt tills vuxendamp tar över :)



Fast måste ju erkänna att det är väldigt kul att släppa allt ibland :)



En puss till min älskling! Så du inte glömmer bort mig ;)


Godnatt! <3        

Av henkos - 11 februari 2011 10:14

Så nu var den äntligen inlämnad kompletteringen :) Har letat och letat i två dagar, varit påväg att gråta 211 gånger men när jag väl hittade var jag skulle göra det som var världens lättaste bara jag hade läst det där bladet som jag glömt faktiskt fanns på skolsidan så hade det tagit mig ungefär 45 sekunder att ändra felet som jag hittade :) så där känns bra plugga hela helgen för att hinna ikapp det man missat på dom här dagarna. Men en sak är då säkert är familjen frisk så ska jag till Sirpa och sniffa på lilla Alfred ihelg :)


  


Så glad är jag nu :D

Presentation


Har ett underbart liv med min underbara sambo och dotter.

Kommit in på en Ekonom utbildning som startar nu till hösten :)

Tycker själv att jag inte pratar allt för mycket, men en sak är då säkert att jag har mycket att berätta :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards