Alla inlägg under november 2010

Av henkos - 9 november 2010 21:05

är så otroligt trött först skola och sen direkt hem för att vara med sin energi fulla dam. Rikard är inte hemma under dagarna alls utan kommer hem på kvällen först denna vecka, så förstår verkligen att ensamstående mammor och pappor gör ett tufft och bra jobb!

Ringde till barnmottagningen för att boka tid till Natalie för att någon måste ta tag i hennes allergier, blir bara mer och av fler grejer hela tiden :( men iaf, blev besviken över att man var tvungen att tjata till sig en tid. Var verkligen tvungen att förklara allt i minsta detalj flera gånger och försöka få dom att förstå. Hon sa att man inte ska utsätta barn i onödan för att testas mot allergier, då frågade jag henne är det inte onödigt att utsätta ett barn för sina allergier varje dag? då först fick jag en tid.

Idag har vi sålt en byrå och två fåtöljer så det går framåt imorgon ska en person komma och kolla på vårat skrivbord hoppas så man blir av med det också :) så i det stora hela har det varit en toppen bra dag.

Måste ju även få säga att tack syster för de otroligt goda bullarna hon kom förbi med mums! :)


Godnatt alla och dröm söta drömmar <3

Av henkos - 9 november 2010 13:05

Jo jag!!!!!!!! För jag klarade tentan :D och jag som trodde jag skulle ha världens problem med den när det var världens tjockaste och tråkigaste kotler bok. men nej nej klarade det wiiii och Fija gjorde också det så vi kan säga att vi båda är bäst :D

Av henkos - 8 november 2010 14:17

oj vilken dag det var igår! gick bara av farten så sov man igen :) Började dagen med att plugga, som alltid :) men sen blev det att fara till Jonas och Linda och träffa deras lilla tjej för första gången! Hon var så liten och söt, en riktigt sockertopp! Natalie var så nyfiken över den lilla men vågade inte riktigt gå fram, men snart ska hon se att även t-l kan leka :)

Efter det for jag och familjen till min kusin Nina som kommit till stan för att vakta hennes föräldrars stora dammråtta. Trodde faktiskt varja skulle bli rädd för natalie och inte tvärtom för hon vart ju hel tokig, typ wow en hund men sen tänkte ju även hunden wow en bäbis och då tyckte inte Natalie det var lika kul längre :)

Sen kom vi hem och jag fortsatte vänta på en som skulle köpa våran byrå som skulle komma där vi fyra men nej kl åtta gav jag upp och fortsatte plugga.

Snart får jag fara hem till mina älsklingar och sen blir det att handla och packa lite inför flytten. Det känns verkligen jätte konstigt att packa ner grejerna och sälja huset. Men nu har man som blivit van vid tanken och allt kommer bli så bra :)


Hoppas ni alla får en super bra dag!


Puss och kram

Av henkos - 6 november 2010 14:04

mmmm det var riktigt gott att börja dagen med fika :D ett socker hjärta uppskattar alltid en sådan start! svärfar har enligt rikards lillebror fyllt hela fyrtionitton år idag så ett stort grattis :) och han blev nöjd över boken vi hittat åt honom så de var ju kul :) hur kommer det sig att det alltid är så svårt att köpa till andra? speciellt karlar? dom som ska vara så lätta att köpa till tycker man iaf. Det är inte som med syrran luktar det gott eller glittrar så blir hon super nöjd hahaha

Nu är jag i skolan iaf och försöker plugga så sjukt mycket att göra! man vet inte riktigt hur man ska prioritera heller för allt måste ju bli gjort :(

Har som sagt börjat packa men det är inte så lätt, har packat fem lådor och det syns inte ens! hur ska detta sluta :)

nä nu fortsätta så man kommer hem till sina två älsklingar <3

Av henkos - 4 november 2010 08:52

 
Av henkos - 3 november 2010 19:53

yes är bäst på att dra till mig problem men det löser sig alltid :D så skönt att det bara är ett samtal bort men att man ändå vet att det inte kan gå allt för illa.

Maten hos rikards mormor var lika god som alltid och sällskapet var också underbart, synd bara att vi hade så bråttom. Huset har blivit städat så det är fixat inför visningen imorgon och natallie ligger och sover.

hmmm det är ju nu jag ska ta det lugnt va? bra idé ska börja redan nu :)


Godnatt alla!

Av henkos - 3 november 2010 12:21

Denna dag började med ett sms från mäklaren vi har fått ett bud :D så dagen började svin bra!

Men sen hände det mindre roliga saker som jag inte tänkt gå in i nu, ni får nog veta lite längre fram om jag inte väljer att gräva ner huvudet i sanden men det ser inte bättre ut än att min kropp är född med en oturs magnet för alla mottagliga ställen.

Ska på ett möte strax men sen blir det att fara hem och få lite tröst att vi min karl.

Men tur är ju att dagen inte slutar där för sen blir det middag hos rikards mormor och städ av huset för att ha en till visning imorgon.


Ha en bra dag!


Puss och kram

Av henkos - 2 november 2010 11:58

Malin bjöd mig på lunch idag och det var ju hur trevligt som helst, behövde ett gott skratt :) och alla som känner malin vet att man alltid får skratta åt hennes påhitt :) vette fan var hon får allt ifrån, men det är kul att det  händer grejer i hennes liv när ens eget har samma form hela tiden :) men kan säga att jag aldrig hade velat byta mitt fina mot en grönare gräsmatta som någon annan får uppleva för min är inte grön den är ehhhh gjord av guld där fick ni :) hade jag vunnit smörar tävlingen?

Presentation


Har ett underbart liv med min underbara sambo och dotter.

Kommit in på en Ekonom utbildning som startar nu till hösten :)

Tycker själv att jag inte pratar allt för mycket, men en sak är då säkert att jag har mycket att berätta :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards